Poštová banka, a.s.
APONet Bankový Modul je ako modul súčasťou informačného systému APONet, jeho primárnou funkciou je pre klientov Poštovej banky poskytovanie všetkých bankových služieb v rámci siete pobočiek Slovenskej pošty, a.s., ktorých je v súčasnosti vyše 1500.
Úhrada hotovostných aj bezhotovostných ePOUKAZ–ov a bankových zloženiek
Úhrada hotovostných aj bezhotovostných dobierkových zloženiek
Otváranie vkladných knižiek vrátane operácií nad vkladnými knižkami:
Výplaty hotovostných ePOUKAZ-ov
Výplata hotovostných a bezhotovostných šekových poukážok
Výplata vkladových listov Poštovej banky
Otváranie termínovaných bežných účtov pre fyzické aj právnické osoby vrátane hotovostných a bezhotovostných operácií nad termínovanými účtami:
Realizácia Medzinárodných prevodných príkazov
Realizácia kompletného procesu požiadania o úver pre klienta aj neklienta Poštovej banky, ktorý pozostáva z nasledujúcich krokov:
Prvá fáza projektu APONet BM bola realizovaná v roku 2010, následne bolo v rokoch 2010 až 2014 realizovaných viacero etáp rozširovania existujúcej funkcionality, ktorých súčasťou bolo napr. rozšírenie základných bankových operácií o funkcionality Platobného styku, otvorenia Vkladných knižiek, Podnikateľských osobných účtov a Termínovaných vkladov vrátane operácií nad nimi, Transformácie balíčka k účtu a Úverov.
V súčasnosti zabezpečuje Plaut Slovensko, s.r.o. prevádzku tohto business critical systému na základe servisnej zmluvy a priebežne realizuje zmenové a legislatívne požiadavky, čím sa rozširuje funkcionalita systému.
Offline
Vzhľadom na rôzne možnosti pripojenia jednotlivých pobočiek k sieti je zabezpečená obsluha zákazníkov aj v prípade lokálnych výpadkov spojenia, t.j. v off-line režime s možnosťou telefonickej autorizácie v prípade finančných výplat v čase výpadku spojenia.
Dedikovaný autorizačný server
V prípade výpadku hlavného centrálneho systému sú žiadosti z poštovej siete vybavované dedikovaným autorizačným systémom. Zákazník je obslúžený, oneskorené je len spracovanie transakcie.
Záložné datové centrum
V prípade výpadku infaštruktúry Primárneho dátového centra je prevádzka prepnutá do Záložného dátového centra. Do Záložného dátového centra, ktoré je priestorovo dislokované, sú v čase riadnej prevádzky nepreržite synchronizované všetky dáta.