Plaut logo
EN
  • Úvod
  • Produkty a riešenia
    • Elektronická identita
      • Mobilné eID - MeID
      • Elektronická identifikačná karta – eID
      • Poskytovateľ identity eID
      • Vzdialená obnova certifikátov na eID karte
      • Softvér pre inšpekciu elektronických dokladov
      • Elektronické osvedčenie o evidencii vozidla - eOoE
    • Komponenty pre e-doklady
      • Personalizácia elektronických dokladov
      • Softvér pre aktiváciu eID a BOK manažment
      • Podporný softvér pre registračnú autoritu
      • Smart Card Middleware
      • Certifikačné autority pre elektronické doklady
    • Systém pre Front office
      • Postal Excellence
      • Fin Excellence
      • Banking Excellence
      • Citiasist
      • Telcosales
      • Retail Sales
    • Mobilný retail systém
    • Systémy pre Back office
      • ECR Excellence
      • Crisisman
      • Logisys
        • Monitorme
        • Logihealth
        • Fleetman
        • Commandsys
      • Claim Excellence
      • BPM Excellence
      • IAM Excellence
      • Portal Excellence
  • Služby
    • Enterprise Architektúra
      • Analýza existujúceho stavu architektúry informačných systémov
      • Návrh budúceho stavu architektúry informačných systémov
      • Tvorba modelu v nástrojoch Bizzdesign Enterprise Studio, Sprax EA
      • Pohľady na jednotlivé vrstvy architektúry
      • Napojenie na META IS (Import/Export)
      • Jednotná znalostná báza a jazyk pre spoluprácu medzi používateľmi a IT
    • Analýza procesov
      • Analýza existujúceho stavu bussines procesov
      • Re design a optimalizácia bussines procesov
      • Modelovanie procesov v notácií BPMN
    • Riadenie projektov
      • Riadenie projektov a programov
      • Riadenie zmien a prenos znalostí
      • Riadenie projektov financovaných z fondov EU
    • Strategické IT služby
      • Vypracovávanie štúdií uskutočniteľnosti
      • Analýza a definícia bussines požiadaviek
      • Právno technické poradenstvo
      • Príprava podkladov pre verejné obstarávanie
  • Technológie
    • Otvorená architektúra
    • Bezpečnosť a súkromie
      • Smart karty
      • Public key infrastructure
      • Bezpečnostné mechanizmy
    • Vysoká dostupnosť služieb
    • Flexibilný a integrovateľný systém
    • Jednoduchá správa
    • Pravidlové systémy
  • Referencie
    • Inteligentné čipové karty
    • Elektronická identifikačná karta
    • Elektronické osvedčenie o evidencii vozidla
    • APONet
    • Bankový modul
    • Štátna pokladnica
    • SimManager
  • Kontakt

Bankový modul

Koncový zákazník

Poštová banka, a.s.

Stručný popis riešenia

APONet Bankový Modul je ako modul súčasťou informačného systému APONet, jeho primárnou funkciou je pre klientov Poštovej banky poskytovanie všetkých bankových služieb v rámci siete pobočiek Slovenskej pošty, a.s., ktorých je v súčasnosti vyše 1500.

Riešenie automatizuje procesy/produkty

Úhrada hotovostných aj bezhotovostných ePOUKAZ–ov a bankových zloženiek
Úhrada hotovostných aj bezhotovostných dobierkových zloženiek

  • Otváranie bežných účtov pre fyzické aj právnické osoby, vrátane hotovostných a bezhotovostných operácií nad účtami: 
    Vklady a výbery z osobného účtu
  • Jednoduché a hromadné prevodné príkazy medzi účtami v rámci Poštovej banky ako aj prevody do iných bánk
  • Vytvorenie trvalých prevodných príkazov
  • Vytvorenie povolenia na inkaso
  • Poskytnutie oprávneným osobám informácie o zostatkoch na účte a transakciách

Otváranie vkladných knižiek vrátane operácií nad vkladnými knižkami:

  • Hotovostné aj bezhotovostné vklady a výbery na vkladnú knižku
  • Pripisovanie úrokov
  • Hlásenie výpovede vkladu
  • Tlač transakcií do vkladnej knižky

Výplaty hotovostných ePOUKAZ-ov
Výplata hotovostných a bezhotovostných šekových poukážok
Výplata vkladových listov Poštovej banky
Otváranie termínovaných bežných účtov pre fyzické aj právnické osoby vrátane hotovostných a bezhotovostných operácií nad termínovanými účtami:

  • Hotovostné aj bezhotovostné vklady a výbery nad termínovanými účtami
  • Výplata termínovaných vkladov

Realizácia Medzinárodných prevodných príkazov
Realizácia kompletného procesu požiadania o úver pre klienta aj neklienta Poštovej banky, ktorý pozostáva z nasledujúcich krokov:

  • Vytvorenie nezáväznej ponuky
  • Zaslanie vyplnenej žiadosti o úver
  • Preverenie stavu žiadosti
  • Tlač úverovej dokumentácie

Termín realizácie projektu

Prvá fáza projektu APONet BM bola realizovaná v roku 2010, následne bolo v rokoch 2010 až 2014 realizovaných viacero etáp rozširovania existujúcej funkcionality, ktorých súčasťou bolo napr. rozšírenie základných bankových operácií o funkcionality Platobného styku, otvorenia Vkladných knižiek, Podnikateľských osobných účtov a Termínovaných vkladov vrátane operácií nad nimi, Transformácie balíčka k účtu a Úverov.

V súčasnosti zabezpečuje Plaut Slovensko, s.r.o. prevádzku tohto business critical systému na základe servisnej zmluvy a priebežne realizuje zmenové a legislatívne požiadavky, čím sa rozširuje funkcionalita systému.

Špecifické parametre projektu

Počet používateľov/pracovných staníc
Viac ako 10 000 používateľov (~5 000 priehradkových pracovníkov, ~10 000 doručovateľov), ~5 000 pracovných staníc.
 

Dostupnosť
Non-stop v režime 24/7 (nižšia dostupnosť bankových operácii je závislá len od dostupnosti bankových aplikácii v pozadí), dostupnosť aplikácie pre koncových užívateľov dlhodobo prekračuje hranicu 99,9%.

Offline 
Vzhľadom na rôzne možnosti pripojenia jednotlivých pobočiek k sieti je zabezpečená obsluha zákazníkov aj v prípade lokálnych výpadkov spojenia, t.j. v off-line režime s možnosťou telefonickej autorizácie v prípade finančných výplat v čase výpadku spojenia.

Dedikovaný autorizačný server 
V prípade výpadku hlavného centrálneho systému sú žiadosti z poštovej siete vybavované dedikovaným autorizačným systémom. Zákazník je obslúžený, oneskorené je len spracovanie transakcie.

Záložné datové centrum 
V prípade výpadku infaštruktúry Primárneho dátového centra je prevádzka prepnutá do Záložného dátového centra. Do Záložného dátového centra, ktoré je priestorovo dislokované, sú v čase riadnej prevádzky nepreržite synchronizované všetky dáta.


Distribučné kanály
Front-end klient
Konektory pre B2B integráciu


Integrovaná PKI
X.509 certifikát vydaný pre všetkých používateľov, implicitná autentizácia cez mutual SSL
Prepojenie s podnikovým LDAP pre jednotnú správu používateľov
Interná CA prevádzky
Card Management systém pre správu životného cyklu karty
 
 

Stiahnuť pdf

Copyright © 2025 Plaut.sk, All rights reserved

Právne upozornenie Podmienky používania

vytvorené systémom ClickEshop.sk

Vyhľadávanie