Plaut logo
EN
  • Úvod
  • Produkty a riešenia
    • Elektronická identita
      • Mobilné eID - MeID
      • Elektronická identifikačná karta – eID
      • Poskytovateľ identity eID
      • Vzdialená obnova certifikátov na eID karte
      • Softvér pre inšpekciu elektronických dokladov
      • Elektronické osvedčenie o evidencii vozidla - eOoE
    • Komponenty pre e-doklady
      • Personalizácia elektronických dokladov
      • Softvér pre aktiváciu eID a BOK manažment
      • Podporný softvér pre registračnú autoritu
      • Smart Card Middleware
      • Certifikačné autority pre elektronické doklady
    • Systém pre Front office
      • Postal Excellence
      • Fin Excellence
      • Banking Excellence
      • Citiasist
      • Telcosales
      • Retail Sales
    • Mobilný retail systém
    • Systémy pre Back office
      • ECR Excellence
      • Crisisman
      • Logisys
        • Monitorme
        • Logihealth
        • Fleetman
        • Commandsys
      • Claim Excellence
      • BPM Excellence
      • IAM Excellence
      • Portal Excellence
  • Služby
    • Enterprise Architektúra
      • Analýza existujúceho stavu architektúry informačných systémov
      • Návrh budúceho stavu architektúry informačných systémov
      • Tvorba modelu v nástrojoch Bizzdesign Enterprise Studio, Sprax EA
      • Pohľady na jednotlivé vrstvy architektúry
      • Napojenie na META IS (Import/Export)
      • Jednotná znalostná báza a jazyk pre spoluprácu medzi používateľmi a IT
    • Analýza procesov
      • Analýza existujúceho stavu bussines procesov
      • Re design a optimalizácia bussines procesov
      • Modelovanie procesov v notácií BPMN
    • Riadenie projektov
      • Riadenie projektov a programov
      • Riadenie zmien a prenos znalostí
      • Riadenie projektov financovaných z fondov EU
    • Strategické IT služby
      • Vypracovávanie štúdií uskutočniteľnosti
      • Analýza a definícia bussines požiadaviek
      • Právno technické poradenstvo
      • Príprava podkladov pre verejné obstarávanie
  • Technológie
    • Otvorená architektúra
    • Bezpečnosť a súkromie
      • Smart karty
      • Public key infrastructure
      • Bezpečnostné mechanizmy
    • Vysoká dostupnosť služieb
    • Flexibilný a integrovateľný systém
    • Jednoduchá správa
    • Pravidlové systémy
  • Referencie
    • Inteligentné čipové karty
    • Elektronická identifikačná karta
    • Elektronické osvedčenie o evidencii vozidla
    • APONet
    • Bankový modul
    • Štátna pokladnica
    • SimManager
  • Kontakt

APONet

Koncový zákazník

Slovenská pošta, a.s.

Stručný popis riešenia

APONet je centralizovaný front-office systém s vysokou dostupnosťou využívaný na všetkých pobočkách Slovenskej pošty, a.s. ktorý sa používa na vyše 1500 pobočkách poštovej siete.

Riešenie automatizuje procesy/produkty

  • Príjem, doručovanie a výdaj listových aj balíkových zásielok, napr. prostredníctvom elektronického podacieho hárku (EPH)
  • Vyplácanie dôchodkov a sociálnych dávok
  • Poštový platobný styk
  • Platby a výplaty SIPO
  • Medzinárodný prevod peňazí online prostredníctvom Western Union
  • Predaj tovarov a cenín
  • Vybrané služby štátnej správy (výpisy použiteľné na právne účely) ako výpis / odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva, výpis z obchodného registra
  • Bezodplatné prevody cenných papierov
  • Predaj eKolkov vrátane hromadného predaja eKolkov
  • Služby poštového operátora 4ka
  • Evidencia a šetrenie sťažností a reklamácií zákazníkov
  • Doplnkové a dispozičné služby pre adresátov zásielok, ako napr. časové doposielanie, splnomocnenie na preberanie zásielok, poštové priečinky
  • Elektronické oznamovanie zásielok
  • Operácie poštovej karty realizované na poštách – vydanie karty, zbieranie bonusových bodov, aplikovanie zliav, dobitie kreditu, platby kartou za poskytnuté služby
  • Bankový front-end, ktorý umožňuje poskytovanie bankových služieb na poštovej priehradke, viď  referencia Bankový modul.

Termín realizácie projektu

Prvá fáza projektu bola realizovaná v prvej polovici roku 2008. Následne bolo realizovaných viacero etáp rozširovania funkcionality APONet, najmä v rokoch 2009 – 2010. Súčasťou týchto etáp bola napr. migrácia dát z existujúceho decentralizovaného riešenia pre poštový front-office do centralizovaného riešenia APONet, ako aj plná automatizácia všetkých pôšt v SR a ich napojenie na IS APONet.

V súčasnosti zabezpečuje Plaut Slovensko, s.r.o. prevádzku tohto business critical systému na základe servisnej zmluvy v režime vysokej dostupnosti 24/7 a priebežne realizuje mnohé zmenové požiadavky, čím sa výrazne rozširuje funkcionalita systému.

Špecifické parametre projektu

Počet používateľov/pracovných staníc
Viac ako 10 000 používateľov (~5 000 priehradkových pracovníkov, ~10 000 doručovateľov), ~5 000 pracovných staníc.


Dostupnosť

Non-stop v režime 24/7, dostupnosť dlhodobo prekračuje hranicu 99,9%.


Offline 

Vzhľadom na rôzne možnosti pripojenia jednotlivých pobočiek k sieti je zabezpečená obsluha zákazníkov aj v prípade lokálnych výpadkov spojenia, t.j. v off-line režime s možnosťou telefonickej autorizácie v prípade finančných výplat v čase výpadku spojenia.


Dedikovaný autorizačný server

V prípade výpadku hlavného centrálneho systému sú žiadosti z poštovej siete vybavované dedikovaným autorizačným systémom. Zákazník je obslúžený, oneskorené je len spracovanie transakcie.


Záložné datové centrum 

V prípade výpadku infaštruktúry Primárneho dátového centra je prevádzka prepnutá do Záložného dátového centra. Do Záložného dátového centra, ktoré je priestorovo dislokované, sú v čase riadnej prevádzky nepreržite synchronizované všetky dáta.


Distribučné kanály
  • Front-end klient - software pre priehradkových pracovníkov
  • Mobile klient - software pre mobilné zariadenia kuriérov a skladníkov
  • Samoobslužný kiosk - software pre tablety inštalované na zákazníckych miestach
  • Back-end klient - software pre zázemné činnosti na poštách
  • Web Managment klient - konfigurácie pôšt a rozhraní
  • Konektory pre B2B a B2G integráciu - web service rozhranie pre iné informačné systémy

Integrovaná PKI a Zaručený elektronický podpis
  • X.509 certifikát vydaný pre všetkých používateľov, implicitná autentizácia cez mutual SSL
  • Kvalifikovaný certifikát v súlade s národnou legislatívou o Zaručenom elektronickom podpise (ZEP)
  • Integrované komponenty pre vytvorenie a overenie ZEP
  • Prepojenie s podnikovým LDAP pre jednotná správu používateľov
  • Interná CA prevádzky
  • Card Management systém pre správu životného cyklu karty

Videá​

Slovenská pošta predstavila viacero noviniek, majú zvýšiť komfort
Relácia TA3 Ekonomika zo 16.2.2016
Slovenská pošta predstavila nové služby. Ide o elektronické oznamovanie zásielok či nový platobný systém. Hlavným cieľom je zvýšiť komfort poskytovaných služieb a ušetrenie nákladov. ​

Slovenská pošta chystá prevratné zmeny, k žltým lístkom pribudnú smsky
Relácia TA3 Ekonomika z 20.10.2015
V Žiline sa hovorilo o budúcnosti pošty. Hlavnou témou bola elektronizácia jej služieb. Už na budúci týždeň začne Slovenská pošta popri dobre známych žltých lístkoch rozposielať aj sms správy.  ​

Slovenská pošta chystá zmeny
Relácia TA3 Ekonomika z 23.1.2015
Slovenská pošta pripravuje tento rok pre klientov viacero noviniek. Známe žlté doručenky postupne nahradia sms správy a balíky si už ľudia budú môcť vyzdvihnúť aj na benzínových čerpadlách. Podobné zmeny sú svetovým trendom.

Stiahnuť pdf

 

Copyright © 2025 Plaut.sk, All rights reserved

Právne upozornenie Podmienky používania

vytvorené systémom ClickEshop.sk

Vyhľadávanie